Intervencions per a la millora en la gestió de l'ús de les TIC a l'Educació Secundària
Les TIC tenen un potencial especialment rellevant en la didàctica de les ciències, on han esdevingut pràcticament imprescindibles. Alhora, però, també suposen una font de distracció i dispersió per als alumnes, malgrat que actualment no existeix una formació al professorat dirigida a aportar eines per gestionar l’ús de les tecnologies personals (TP) a l’aula. Aquest estudi s’ha centrat en oferir dues alternatives per gestionar l’ús de les TP a les aules: (1) el guiatge de l’ús de les TP per part del professor i (2) la promoció de l’autoregulació de l’ús de les TP per part dels alumnes, per tal que puguin fer-ne un ús autònom i responsable. Per això s’ha dut a terme un pla d’acció per avaluar l’efecte del guiatge de l’ús de les TP, s’ha avaluat la percepció que tenen els alumnes de l’ús que fan de les TP a l’aula i s’han produït recursos didàctics per promoure l’autoregulació de l’ús d’aquestes tecnologies a partir del desplegament d’eines de metacognició. L’ús de la TP constitueix una nova variable en la gestió d’aula que cal tenir en compte si es persegueix un aprenentatge competencial, i aquest treball contribueix a aportar alternatives útils per al professorat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada