Intervenció a l'INS 4C

El següent vídeo recull fragments de les sessions d'intervenció autònoma a l'INS Quatre Cantons. En concret, he seleccionat un fragment d'una sessió pràctica al laboratori amb un grup de 2n d'ESO (Pràctica d'Observació de cèl·lules de la mucosa bucal), fragments d'una sessió en què es va introduir una dinàmica de grups d'experts (Genètica, 4t ESO) i fragments d'una sessió de metacognició per a la planificació de l'entrega final de la UD (Genètica, 4t d'ESO).





3 comentaris:

  1. En aquest video es poden observar retalls de tres activitats diferents.

    El fet de ser capaç de variar el tipus d'activitat segons la necessitat d'aprenentatge mostra una implicació molt activa per la seva part, ja que no es posa amb un llibre i es limita a seguir-lo. A més es tracta de activitats variades i adequades en cada moment. Si conteniuem analitzant el seu rol com professora, es port observar que dona explicacions molt clares i bones, ben estructurades i amb exemples sencills que fan que els alumnes la enteguin (personalment en aquest aspecte m'ha recordat a una bona professora d'universitat). Això mostra una bona estructuració i preparació anticipada de la classe, signe de responsabilitat i implicació al centre. Tot i així, durant les explicacions (especialment al primer retall) ajudar-se del llenguatge no-verbal i una mica més d'interacció amb els alumnes hagués pogut ajudar a millorar la sessió.

    Respecte al rol de l'alumnat s'observa una confiança com per a demanar els dubtes que els surgeis i respecte, ja que es mantenen en silencia durant les sessions i no es pot veure cap interrupció. Aixó, reflexa una bona gestió de l'aula per part de la docent, ha sabut controlar una classe de tant alumnes i en edades tan complicades i mantenir una cordialidat dins de l'aula, tant en relació alumne-alumne com professora-alumnes. A més, quan es passetga de taula en taula a resoldre dubtes dels grups d'experts, mostra una tranquilitat envidiable, en cap moment perde el control i gestiona el seu temps de manera propera.

    Tot allò, les interaccions, la preparació de la classe, varietat d'activitats i actitud tant d'alumnes com d'ella mateixa, generan como resultat un clima d'aula excelent per a treballar tots els continguts científics que ella proposa (i es manté).

    En resum, es pot observar un model didàctic mixte entre el clàssic (més expositiu i unidireccional) i el nou (més interactiú i multidireccional). Personalment trobo molt adequat aquest model que fa servir, ja que s'adapta a la perfecció a ella, i fer servir el classic no és negatiu si es fa ben i en la justa medida, de la mateixa manera que no es poden desenvolupar totes les sessions amb el model didàctic multidireccional i totalment participatiu. Per tant, assoleix un equilibri molt bon que s'adequa a ella (cada docent a de trobar el seu estil).

    Felicitats per la teva classe i ja saps que el que ens fa falta a tots és experiencia!

    ResponElimina
  2. En David m'ha fet arribar per email la seva crítica del vídeo, que adjunto a continuació:

    -M'ha agradat el bon clima (silenci) que hi havia en els teus talls durant les teves explicacions.
    -També m'ha semblat que hi havia un nivell de continguts força elevat. Com han anat les notes? Ho dic perque en el meu INS era nivell més Peppa Pig. Molt bé!
    -En especial m'ha agradat la teva frase en els grups d'experts de "aquesta és més complicada, que l'esculli algú més atrevit"

    ResponElimina
  3. Gràcies pels comentaris, nois! M'ajudaran a millorar!

    ResponElimina