Una cosa que fins ara comprenia però percebia llunyana era la diferent forma de sentir aquell aprenentatge adquirit en currículum organitzat per lògica
de la disciplina respecte al que s'aprèn de forma contextualitzada. Ho percebia de forma llunyana perquè jo ja sentia que en els aprenentatges
que jo havia fet sí que m'havien donat capacitat de transferència, la construcció d'un model mental etc. i per tant, no em semblava tant diferent del que pogués sentir havent-lo après de forma contextualitzada. És a dir, sense posar en dubte que sigui molt més motivador, etc... en quant a qualitat d'aprenentatge realment no estava convençuda que hagués de ser millor (tampoc pitjor, clar! però un cop après em semblava que hagués de ser igual el com ho hagués après).
Avui se'm revela una sensació de sentir profundament la diferència: veure el coneixement de les coses com una part
abstracta, a veure-ho com quelcom que en forma part en sí, del que veiem.
No sé com dir-ho, però per exemple, el que vam treballar a física en
context... vaig sortir fascinada de la classe: Com un alumne aprenent el so de forma contextualitzada (des de com es forma l'emissió en un altaveu, sentit la seva vibració; com es transmet; com arriba a l'odia provocant una vibració en el timpà;)... pot no saber que el so no es transmet pel buit? Jo he
de fer passos de deducció lògica basant-me en la teoria.
Però després de la classe de física en context em semblava evident, eren coses inseparables
saber què era el so i si es transmetia o no en el buit! Aquesta escletxa és la que ara veig clara, la que marca la diferència entre aprendre-ho en context o no.
Per mi arribar a veure nítidament la diferència em permet sentir-ho com realment diferent i millor. Sense haver tingut referents com a
alumna d'aprendre ciència en context, per mi és rellevant haver fet aquest pas de concebre'n la diferència en el sentir del coneixement que es té de les coses segons com les haguem après, ja que això és el que em dóna el convenciment que necessito per fer-ho perquè hi crec en comptes de fer-ho perquè apliqui el que m'han dit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada