dimecres, 4 de març del 2015

3-3-2015: Estrenem l'UD de genètica!

Ahir vam estrenar l'UD de genètica. La Rosa i jo estàvem molt il·lusionades en començar a veure el dia a dia del que portem planificant tot aquest mes... amb retocs aquí, millores allà, idees que van agafant forma, perfilar el context perquè tot encaixi perfectament...

I ahir, el gran dia, va anar molt bé! Es tractava de llegir el mail d'una coneguda que ens demanava ajuda per entendre l'herència d'una malaltia genètica (fenilcetonúria) ja que la seva filla recent nascuda n'ha estat diagnosticada. Amb aquest mail introduíem el context i exploràvem idees prèvies. Va ser interessant veure com anaven entrant en la història d'aquesta família i en tot el que havíen d'aprendre per poder realitzar un document, al final de la UD, que expliqués a la nostra coneguda com s'hereta la fenilcetonúria. Als alumnes es veien motivats per l'entrega i van creure realment que aquesta família existeix...




Després vam fer una activitat de diferenciar entre característiques i caràcters hereditaris i no hereditaris, en la qual van participar molt activament i discutien entre ells on classificar-los.

El que ens va fallar, el qual hem d'estar més atentes a les properes sessions, és a controlar bé el temps, ja que no vam poder dedicar 2 minuts a tancar la sessió resumint el que havíem fet. Anotat per la propera!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada