divendres, 6 de març del 2015

6-3-2015 Feliç final de setmana

Ahir va ser la segona sessió de genètica amb el grup de 4t. No va anar del tot com esperàvem... s'ha de reconèixer que el disseny de la UD tenia un cert risc: centrat en el model d'herència, es progressava en els conceptes focalitzant-se a cada sessió en parts molt concretes del model. El resultat d'això va ser que en lloc de seguir un ordre clàssic en les explicacions, a la segona sessió programéssim parlar de gens i al·lels sense parlar de nombre de còpies, cromosomes, etc. Volíem que diferenciéssin bé entre genotip i fenotip, però evitant parlar de l'estructura del material genètic. El problema va ser que els alumnes ens feien preguntes sobre coses de genètica que ja havien après anteriorment però que ens allunyaven dels objectius d'aquella sessió.

El cas és que avui, a la tercera sessió, he sentit que assumir aquest risc ha valgut la pena. Hem fet servir un model per explicar l'estructura del material genètic i ha "rutllat" molt bé, els alumnes han seguit bé les explicacions, han participat molt (era una explicació basada en un diàleg) i ha donat sentit a haver dedicat una sessió sencera a conceptes molt senzills a la sessió 2 però que volíem separar dels d'avui.


A més, crec que tots hem gaudit i agraït molt una sessió dinàmica per divendres a primera hora! Espero poder penjar aviat alguna foto més de l'activitat on es vegi la classe, amb els alumnes al nostre voltant escoltant atents i engrescats. I ara, cap de setmana, ben merescut!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada